Strategian työkalupakki:

OSA 4 – Laajennettu SWOT TOWS

Mitä tulisi tehdä? Millaisia strategian valintoja tarvitaan? Analyysit on tehty – mitäs nyt? SWOT-analyysistä voi olla joskus vaikea saada irti asioita johtopäätösten tekemiseen. SWOTin jatkoversio, laajennettu SWOT TOWS, on vastaus tähän. Se on oivallinen väline tehdä johtopäätöksiä. Laajennetussa SWOTissa vahvuuksia ja heikkouksia peilataan suhteessa mahdollisuuksiin ja uhkiin.

Video on upotettu Seuran YouTube-kanavalta. Jos video ei näy, kannattaa hyväksyä kolmannen osapuolen evästeet käyttöön. Voita kastoa videon myös suoraan YouTube-kanavaltamme: www.youtube.com/@StrategiaSuomi .
Jaa video

Kaikki sarjan videot:

Viisi kilpailuvoimaa somebanneri

OSA 5 – Viisi kilpailuvoimaa

Viisi kilpailuvoimaa: Missä kilpailussa olemme? Millä säännöillä pelataan? Kuka voittaa? Missä meidän tulisi pärjätä? Strategiaguru Michael Porterin keskeinen ajatus on,

Lue lisää
VRIO-videon somebanneri

OSA 3 – VRIO

Mistä kilpailuetu syntyy? Mikä on ydinosaamista? Millainen resurssi on arvokas ja harvinainen sekä kilpailijoiden vaikea kopioida? VRIO-analyysissä tarkastellaan organisaation potentiaalisia

Lue lisää
Pestel-analyysin some-kuva

OSA 2: PESTEL-analyysi

Mitä on meneillään? Mitä tapahtuu? Strategisessa johtamisessa toimintaympäristön seuraaminen ja siitä riittävän tarkan kuvan hahmottaminen ovat avainasioita. PESTEL-analyysi on yksi

Lue lisää

OSA 1: SWOT-analyysi

Uhka vai mahdollisuus? Vahvuus vai heikkous? SWOT-analyysi on suosituin ja tunnetuin yksittäinen strategiatyökalu lukuisten tutkimusten mukaan. Sitä käytetään niin yrityksissä,

Lue lisää