Strategian työkalupakki:

OSA 3 – VRIO

Mistä kilpailuetu syntyy? Mikä on ydinosaamista? Millainen resurssi on arvokas ja harvinainen sekä kilpailijoiden vaikea kopioida? VRIO-analyysissä tarkastellaan organisaation potentiaalisia kilpailuedun lähteitä. Menetelmä auttaa hahmottamaan oman organisaation aineettomia ja aineellisia resursseja suhteessa kilpailijoihin.

Video on upotettu Seuran YouTube-kanavalta. Jos video ei näy, kannattaa hyväksyä kolmannen osapuolen evästeet käyttöön. Voita kastoa videon myös suoraan YouTube-kanavaltamme: www.youtube.com/@StrategiaSuomi .
Jaa video

Kaikki sarjan videot:

Viisi kilpailuvoimaa somebanneri

OSA 5 – Viisi kilpailuvoimaa

Viisi kilpailuvoimaa: Missä kilpailussa olemme? Millä säännöillä pelataan? Kuka voittaa? Missä meidän tulisi pärjätä? Strategiaguru Michael Porterin keskeinen ajatus on,

Lue lisää
Pestel-analyysin some-kuva

OSA 2: PESTEL-analyysi

Mitä on meneillään? Mitä tapahtuu? Strategisessa johtamisessa toimintaympäristön seuraaminen ja siitä riittävän tarkan kuvan hahmottaminen ovat avainasioita. PESTEL-analyysi on yksi

Lue lisää

OSA 1: SWOT-analyysi

Uhka vai mahdollisuus? Vahvuus vai heikkous? SWOT-analyysi on suosituin ja tunnetuin yksittäinen strategiatyökalu lukuisten tutkimusten mukaan. Sitä käytetään niin yrityksissä,

Lue lisää